Cel szkolenia:

  • Promowanie innowacji i postaw innowacyjnych.
  • Zdobycie umiejętności wychodzenia ze świeżymi nowatorskimi pomysłami, obserwacjami i propozycjami.
  • Ulepszanie metod pracy przez wprowadzenie nowych pomysłów.
  • Wprowadzenie nowych pojęć do codziennej pracy menedżera.
  • Nowe wizje i podejścia do pracy, z silnym skupieniem na produktach, projektach i procesach.
  • Rozpoznawanie potrzeb zmian i sugerowanie zmian.
  • Promowanie innowacyjności w każdej sytuacji.
  • Zwracanie uwagi na innowacje we własnym obszarze działania.
  • Generowanie propozycji rozwiązań – nie problemów i ograniczeń – Brain Storming – stałe narzędzie poszukiwania scenariuszy zmian i promowania innowacyjności.
  • Przekonanie, że promowanie innowacji i innowacyjności jest „twardym”, konkretnym i strategicznym elementem biznesu, mimo twórczej nazwy zagadnienia.
  • Poznanie poszczególnych etapów promowania innowacji:
  • Przyswojenie wiedzy o przeprowadzaniu białego wywiadu gospodarczego / badanie rynku, analizie tego, co zdarza się w różnych środowiskach biznesowych.
  • Poznanie wiedzy o analizie strategicznej otoczenia firmy:
    • Analiza otoczenia makro (PEST)
    • Analiza otoczenia mikro („5 sił Portera”)
  • Zdolność do zidentyfikowania efektywnej ścieżki i zasobów (w tym zasobów ludzkich).
  • Analiza strategiczna wewnętrzna
    • Analiza czynnikowa.
    • Propozycja zmian innowacyjnych.
    • Analiza SWOT – wzajemne oddziaływanie czynników wewnętrznych i zewnętrznych.
    • Położenie firmy
  • Nauka jaki powinien być wybór opcji zmian innowacyjnych, (proponowane rozwiązania strategiczne) – dokonany z wykorzystaniem macierzy przestrzennej czteropolowej (metoda portfelowa).
    • Macierz przestrzenna (SPACE)
    • Misja, Wartości, Czas
    • Drogi dojścia
  • Wypromowanie innowacji wewnętrznie i / albo zewnętrznie (strategiczne tworzenie sieci i rozwinięte negocjacje), z silnym skupieniem na biznesie motoryzacyjnym, na obszarze przemysłowym, na materiałach, procesach i produktach.
  • Ćwiczenia praktyczne.
  • Rozwój kompetencji w świetle przykładów wykorzystywanych przez najskuteczniejszych menedżerów – wyznaczanie kierunków rozwoju.
  • Identyfikacja mocnych i słabych stron każdego z uczestników, służąca nakreśleniu kierunków indywidualnego rozwoju zawodowego. Możliwość autentycznej wymiany doświadczeń uczestników szkolenia.
  • Doskonalenie umiejętności pracy z klientem stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości
  • i potrzeb.

Idea nieustannego „stawania się kimś więcej niż się jest”, będąca podstawą autentycznego procesu rozwoju, stanowi motyw przewodni szkolenia.

dowiedz się więcej - pobierz .pdf

 

stat4u