Cel szkolenia:
- Promowanie innowacji i postaw innowacyjnych.
- Zdobycie umiejętności wychodzenia ze świeżymi nowatorskimi pomysłami, obserwacjami i propozycjami.
- Ulepszanie metod pracy przez wprowadzenie nowych pomysłów.
- Wprowadzenie nowych pojęć do codziennej pracy menedżera.
- Nowe wizje i podejścia do pracy, z silnym skupieniem na produktach, projektach i procesach.
- Rozpoznawanie potrzeb zmian i sugerowanie zmian.
- Promowanie innowacyjności w każdej sytuacji.
- Zwracanie uwagi na innowacje we własnym obszarze działania.
- Generowanie propozycji rozwiązań – nie problemów i ograniczeń – Brain Storming – stałe narzędzie poszukiwania scenariuszy zmian i promowania innowacyjności.
- Przekonanie, że promowanie innowacji i innowacyjności jest „twardym”, konkretnym i strategicznym elementem biznesu, mimo twórczej nazwy zagadnienia.
- Poznanie poszczególnych etapów promowania innowacji:
- Przyswojenie wiedzy o przeprowadzaniu białego wywiadu gospodarczego / badanie rynku, analizie tego, co zdarza się w różnych środowiskach biznesowych.
- Poznanie wiedzy o analizie strategicznej otoczenia firmy:
- Analiza otoczenia makro (PEST)
- Analiza otoczenia mikro („5 sił Portera”)
- Zdolność do zidentyfikowania efektywnej ścieżki i zasobów (w tym zasobów ludzkich).
- Analiza strategiczna wewnętrzna
- Analiza czynnikowa.
- Propozycja zmian innowacyjnych.
- Analiza SWOT – wzajemne oddziaływanie czynników wewnętrznych i zewnętrznych.
- Położenie firmy
- Nauka jaki powinien być wybór opcji zmian innowacyjnych, (proponowane rozwiązania strategiczne) – dokonany z wykorzystaniem macierzy przestrzennej czteropolowej (metoda portfelowa).
- Macierz przestrzenna (SPACE)
- Misja, Wartości, Czas
- Drogi dojścia
- Wypromowanie innowacji wewnętrznie i / albo zewnętrznie (strategiczne tworzenie sieci i rozwinięte negocjacje), z silnym skupieniem na biznesie motoryzacyjnym, na obszarze przemysłowym, na materiałach, procesach i produktach.
- Ćwiczenia praktyczne.
- Rozwój kompetencji w świetle przykładów wykorzystywanych przez najskuteczniejszych menedżerów – wyznaczanie kierunków rozwoju.
- Identyfikacja mocnych i słabych stron każdego z uczestników, służąca nakreśleniu kierunków indywidualnego rozwoju zawodowego. Możliwość autentycznej wymiany doświadczeń uczestników szkolenia.
- Doskonalenie umiejętności pracy z klientem stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości
- i potrzeb.
Idea nieustannego „stawania się kimś więcej niż się jest”, będąca podstawą autentycznego procesu rozwoju, stanowi motyw przewodni szkolenia.
dowiedz się więcej - pobierz .pdf