Ekspert i praktyk w dziedzinie mediów z 30-letnim doświadczeniem międzynarodowym – dziennikarz Francuskiej Agencji Prasowej AFP, dyrektor sprzedaży i rozwoju biznesu. Mediator, trener, coach.
Jako korespondent AFP w Warszawie obsługiwał najważniejsze wydarzenia w Polsce: przemiany ustrojowe przełomu lat 80. i 90., wybory prezydenckie i parlamentarne w latach 90. Publikował w prasie francuskiej – oprócz AFP, był stałym korespondentem gazety ekonomicznej La Tribune.
Od 2000 r. odpowiada za rozwój biznesu AFP w Europie Środkowo-Wschodniej i na Bałkanach. Negocjuje warunki współpracy z mediami, instytucjami rządowymi i placówkami dyplomatycznymi w 15 krajach.
Filolog romanista, posiada dyplom Paryskiej Izby Przemysłowo-Handlowej. Absolwent studiów podyplomowych na wydziale Negocjacji i Mediacji Uniwersytetu SWPS. Absolwent Erickson Coaching International. Mediator przy Sądzie Rejonowym w Warszawie. Mediator Międzynarodowego Centrum Mediacji.
Posiada kompetencje na poziomie eksperckim w dziedzinie negocjacji, komunikacji interpersonalnej, zarządzania konfliktami, współpracy w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym.
Biegle włada francuskim (poziom C2) i angielskim (poziom C1).
Działalność dziennikarska:
Działalność akademicka:
Działalność mediacyjna:
Działalność doradcza i trenerska:
Posiada praktykę w zarządzaniu zarówno całością przedsiębiorstwa, jak i bezpośredniego zarządzania poszczególnymi jego funkcjami, w tym m.in.: zarządzaniu działalnością handlową, zarządzaniu finansami, prowadzeniu analiz marketingowych i finansowych, budowy planów strategicznych i operacyjnych, przygotowywaniu i wdrażaniu procedur wewnętrznych, oraz prowadzeniu negocjacji biznesowych z partnerami polskimi i zagranicznymi.
Specjalizuje się zarządzaniu restrukturyzacją naprawczą przedsiębiorstw oraz w zagadnieniach dotyczących zarządzania procesami sprzedaży z wykorzystaniem metodyki i narzędzi CRM oraz budowie i wdrożeniu strategii marketingowych w branżach B2B.
Absolwent Wydziału Mechanicznego –Technologicznego Politechniki Warszawskiej, uczestnik studiów doktoranckich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Klienci, dla których realizował seminaria menedżerskie lub uczestniczył w projektach doradczych, to m.in.:
Doświadczenia zawodowe zdobywała w Grupie PZU. Posiada duże doświadczenie jako partner biznesowy we współpracy i wsparciu Pionów Sprzedaży, Marketingu oraz Administracji. Odpowiadała między innymi za szkolenia i rozwój ponad 1300 pracowników oraz efektywną Politykę Coachingową. Wypracowała i wdrażała zasady współpracy w ramach wielu projektów, między innymi w projekcie MORS, którego głównym celem było podniesienie efektywności Pionu Sprzedaży. W realizowanych projektach była odpowiedzialna za cały proces szkoleniowy od diagnozy potrzeb szkoleniowych, projektowania i doboru działań rozwojowych po ocenę efektywności. Wspierała Szefów Pionu Sprzedaży i Marketingu w zakresie doradztwa szkoleniowo-rozwojowego ukierunkowanego na realizację celów biznesowych. Pracowała z sukcesami jako coach z managerami sprzedaży. Tworzyła zasady i uczestniczyła w Assessment Center jako asesor dla 80 trenerów wewnętrznych, a następnie przygotowała trzyletni program rozwojowy dla tej grupy pracowników.
Prowadzi zajęcia na Uniwersytecie SWPS z zakresu „Zarządzania procesami szkoleniowymi”. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie – Studia Podyplomowe Psychologia Społeczna Zarządzanie Rozwojem Organizacji. Od stycznia 2011 r. certyfikowany coach ICC. Manager Projektu HRD BP. Jest konsultantem między innymi w zakresie wdrażania efektywnych rozwiązań do polityk szkoleniowych w organizacjach. Specjalizuje się w praktycznym wykorzystaniu narzędzi coachingowych w badaniu potrzeb szkoleniowych.
Doradza działom HR w zakresie wdrażania efektywnych polityk szkoleniowych ukierunkowanych na cele biznesowe, realizuje projekty podczas których jest osobą odpowiedzialną za szczegółową analizę potrzeb organizacji, dostosowanie adekwatnych działań rozwojowych i wdrożeniowych. Współpracuje również z jednostkami wspierającymi seniorów oraz realizującymi projekty dla kobiet.
Obecnie związany z Landscapephoto.pl i Aspen Consulting. Prowadzi szkolenie z Fotografii Operacyjnej.
Założyciel i przewodniczący Siedleckiego Towarzystwa Miłośników Astronomii.
Fotoreporter w publikacjach w prasie lokalnej.
Pracował, jako Specjalista ds. marketingu w MKK Siedlce. Był odpowiedzialny za tworzenie kanałów kontaktowych z kibicami, partnerami, sponsorami, stworzenie oferty sponsorskiej i koordynację działań marketingowych klubu.
Był także Fundraiserem/kierownikiem projektu fundraisingowego w Gnyszka Fundraising Advisors.
Tworzył i kontakty z siecią darczyńców, organizował eventów fundraisingowych, promował działania organizacji pozarządowych. Współpracował z; Dobroczynnosc.com, Świat Pod Palcami, Za-Dyszka.pl dla Fundacji Jaśka Meli „Poza Horyzonty”.
Był członkiem zespołu ewaluacyjnego w Projekcie społecznym „Wiem jak jest” a także członkiem zespołu badawczego na Politechnice Warszawskiej: „Wpływ elementów krajobrazu na wartość estetyczną krajobrazu”.
Polecamy również usługi w zakresie konsultingu biznesowego, które świadczy współpracująca z nami firma HH Management Consulting