Budowanie trwałych związków i zarządzanie relacjami z klientami – CRM

Wprowadzenie uczestników do szeroko rozumianej tematyki budowania relacjami z klientami – Customer Relationship Management. CRM jest jedną z najmodniejszych, a także jedną z najmniej rozumianych koncepcji ostatnich lat. Aby właściwie podejść do CRM, niezwykle istotne jest zrozumienie złożoności i wielowymiarowości tego zagadnienia. Kurs umożliwi uczestnikom spojrzenie na problematykę CRM z różnych perspektyw – z perspektywy strategii przedsiębiorstwa, z perspektywy organizacji procesów wewnętrznych, z perspektywy kultury firmy i wreszcie z perspektywy komunikacji. Ćwiczymy usprawnienie bieżących procesów z obszaru budowania relacjami z klientami. Poznamy praktyczne rozwiązania stosowane w biznesie, sprawdzone pod kątem efektywności ekonomicznej. Możliwa będzie zmiana optyki relacji z odbiorcami z nastawionych na własne korzyści na skierowane na wspólne cele i wzajemnie korzystne. Przedstawienie pojęcia wartości dodanej – zapoznanie oraz przykłady praktycznych zastosowań.

Zapraszamy również do zapoznania się